"Stretch with strength and control. Control is the most important part because it makes you use your mind."

Bewegen volgens de visie van Joseph Pilates

De Pilates methode is erop gericht het lichaam te stretchen, versterken en balanceren. Het benadrukt de kern van je lichaam, de buik, schuine buikspieren, onderrug, binnen- en buitenkant van de dijen. Om die reden is deze methode een meerwaarde voor al wie bezig is met verantwoord bewegen.

Pilatesbewegingen vereisen dat je vrijwel je hele lichaam activeert, en dit in opperste concentratie. En voor elke beweging die je onder de knie hebt, heeft Pilates een andere versie die nét dat tikkeltje anders is.

Deze lessen gaan enkel door in onze studio in Damme. Er zijn vaste lessenreeksen alsook losse lessen. Zo kan iedereen, ongeacht zijn/haar niveau, deelnemen.

WANNEER?

MAANDAG (vaste lessenreeks)

Intermediate - 18:30 / 19:30

DINSDAG (vaste lessenreeks)

Start to pilates - 18:30 Beginner - 19:30

WOENSDAG (vaste lessenreeks)

Intermediate - 18:30 / 19:30

VRIJDAG (losse beurten)

All levels - 18:30 / 19:30

VOOR WIE?

Start to : Ideaal voor mensen met milde rug- of nekklachten. We starten helemaal bij het begin en bouwen heel traag op. Je geeft je lichaam de tijd om langzaam aan te passen en sterker te worden.

Beginner : Je hebt al wat ervaring met pilates of je bent gewoon om te bewegen. Je hebt geen specifieke rug- of nekklachten.

Intermediate : Je hebt al heel wat uren pilates achter de rug, je begrijpt de termen en kan deze al goed toepassen. Je bent helemaal klaar om elke oefening nog meer uit te puren.

zin in pilates?
schrijf je online in voor onze lessen!

Inschrijven